DIY prikbord

DIY: Onderzetters als prikborden

Wil je jouw muur wat opleuken? Of heb je op je werkplek allemaal rondslingerende papieren liggen? Dan is deze DIY echt iets voor jou! Dit leuke idee zag ik op de website Roomed.nl voorbij komen: onderzetters pimpen. Ik heb er alleen net iets anders van gemaakt, namelijk onderzetters als prikborden.

Benodigdheden
– Onderzetters HEAT van IKEA (3 stuks van 19 cm)
– Plakband of schilderstape
– Verf in verschillende kleuren
– Verfkwast
– Krant of papier als ondergrond

Alle benodigdheden had ik al thuis liggen, dus ik kon gelijk aan de slag! Ik kon alleen niet zo snel schilderstape vinden, dus heb ik gewoon plakband gebruikt. Dat gaat namelijk ook prima.

Stap 1
Bepaal hoe jij de vlakverdeling wilt hebben. Wil je een aantal grote vlakken of allerlei kleine vlakken? Plak de plakband op de onderzetters zoals jij de vlakken wilt hebben. Als je plakband gebruikt, zorg er dan voor dat je de plakband goed aandrukt, zodat de verf er niet onder gaat.

Stap 2
Kies de kleuren die je wilt gebruiken. Verf vervolgens de vlakken in verschillende kleuren. Gebruik genoeg verf, want vaak dekt het niet gelijk goed.

Onderzetter als prikbord

Stap 3
Nadat de verf goed is opgedroogd, kun je de plakband of schilderstape er voorzichtig af halen.

Tip: om de verf beter te beschermen, kun je er nog voor kiezen om de onderzetters te spuiten met een transparante acryllak. Zelf heb ik dit (nog) niet gedaan. Mocht je de onderzetters ook daadwerkelijk als onderzetters gaan gebruiken, is dit wel verstandig om te doen. Ik gebruik de onderzetters als prikborden, dus dan is het niet per se noodzakelijk.

Onderzetter IKEA

Een heel makkelijke DIY dus! Hierboven zie je mijn resultaat. Ik moet alleen nog even een plekje vinden waar ik het ga ophangen, maar het lijkt me handig om op mijn werkplek te hebben. Ga je deze DIY ook maken?

2 gedachtes over “DIY: Onderzetters als prikborden

Plaats een reactie